Image
Top
Navigation
14/03/2018

Must See – kogo warto obserwować

Branża kreatywna od zawsze przyciąga młodych twórców. Niejeden student i absolwent uczelni artystycznej widzi swoją przyszłość w reklamie, a marki coraz chętniej doceniają odważne i twórcze pomysły. Najciekawsze z nich mogliśmy zobaczyć na wystawie Must See w Centrum Kreatywności w Warszawie.

Wystawa Must See, Centrum Kreatywności

Wydarzenie przyciągnęło nie tylko osoby na co dzień pracujące w marketingu i reklamie, ale też pasjonatów dizajnu, mody, ilustracji i fotografii. Na wystawie zobaczyliśmy prace 101 wyróżniających się talentów, laureatów przeglądu portfolio See&Say 2017, na który to przegląd zgłosiło się ponad 600 osób. Była to dla nich niepowtarzalna możliwość, by 50 ekspertów – wydawców, specjalistów z agencji eventowych czy fotograficznych – obejrzało ich prace, służyło radą i wsparciem, zasugerowało najlepsze kierunki rozwoju.

Gościliśmy na wernisażu Must See i wybraliśmy dla Was kilku twórców, których naszym zdaniem warto obserwować w najbliższym czasie. Poniżej przedstawiamy ich prace.

Magdalena Marchocka, Rozalia Ogonowska – Palmiarnia Poznańska

Must See 2017

Magdalena Marchocka, Palmiarnia Poznańska

Żywe, mocne kolory, ciepła paleta barw i zdecydowany wzór – tak wygląda projekt identyfikacji wizualnej dla Palmiarni Poznańskiej. Magdalena postawiła na zapraszające, rodzinne ilustracje. Całość koncepcji jest bardzo spójna: oprócz logotypu i piktogramów autorstwa Rozalii, które mają ułatwić poruszanie się po Palmiarni zwiedzającym, Magda zaprojektowała ilustracje do książeczki dla dzieci pod tytułem Ogród Biczogona. To historia o dzielnej jaszczurce, która wybiera się w podróż po Palmiarni, aby stworzyć swój własny ogród. W książeczce znajduje się strona, gdzie w czerpanym papierze są zatopione nasiona kwiatów – można ją wyrwać i włożyć do ziemi, by podobnie jak bohater opowiadania – stworzyć swój ogródek.

Obecność Magdaleny na Must See cieszy tym bardziej, że nie jest to nasz pierwszy kontakt – w zeszłym roku karta zaprojektowana przez nią znalazła się w finale naszego konkursu Ilurodziny!

Marta Baranowska – Ułóż sobie miasto

Marta Baranowska – Ułóż sobie miasto

Koncepcja, by patrzeć na miasta nie tylko jako na twory urbanistyczne, ale też kształty na mapie, tworzce poprzez siatkę ulic, rzek i mostów swoistą grafikę, nie jest nowa. Widzieliśmy już artystycznie przerobione mapy miast na plakatach czy koszulkach. Marta Baranowska podeszła do miejskiego tematu w sposób nieco bardziej angażujący. Tak powstały unikalne puzzle miejskie, pozwalające ułożyć sobie miasto – dzielnica po dzielnicy. Każdy element odpowiada kształtem konturom gminy czy osiedla. Puzzle były pomyślane jako projekt artystyczny, ale szybko okazało się, że mogą pomóc odkryć i oswoić najbliższą przestrzeń. Dziś można ułożyć sobie między innymi Warszawę, Lublin, Białystok, Katowice, Łódz, Szczecin, Kraków czy Poznań.

Beata Śliwińska – Collage

Beata Śliwińska

Kolaż jest jednym z trendów, który zaznaczył się w 2017 roku i mamy wrażenie, że zostanie z nami na dłużej. Beata Śliwińska ma na swoim koncie między innymi plakaty dla warszawskiego klubu Niebo, trasy koncertowej Taco Hemingwaya czy Adidas Polska. Przemyca w nich swój kolażowy styl pracy. Choć większość kolaży powstaje w komputerze, Beacie zdarza się sięgnąć po tradycyjne narzędzia. Jak mówi sama o sobie: „staram się zwracać uwagę przy projektowaniu na bezkompromisowość form i kształtów, zabawy dekonstrukcją i łączenie znaczeń, estetykę kontrastów. Praca na warstwach i fakturach różnych obrazów to styl, który reprezentuję.”

Inne prace, które zwróciły naszą uwagę:

nagle nad morzem, must see

Aleksandra Procak, identyfikacja wizualna festiwalu Nagle nad Morzem

Hanna Dyrcz, Raport Roczny Hestia

Daniel Garcia, Ilustracja

Jaki obraz polskiej branży kreatywnej rysuje się po tej wystawie? Eksperci oceniają, że branża przyciąga coraz więcej utalentowanych ludzi, średni poziom podnosi się z roku na rok. Nie jest łatwo wyróżnić się na tym coraz lepszym tle, mimo, że wielu twórców sięga po eksperymenty w kontakcie z odbiorcami. Jedno jest pewne – Must See to miejsce, gdzie  skupiają się trendy, które za kilka lat mogą wypłynąć na rynku reklamowym w Polsce.

Obserwuj nas:
Facebook
Instagram
YouTube
LinkedIn
Twitter

Dodaj komentarz