
Branża kreatywna od zawsze przyciąga młodych twórców. Niejeden student i absolwent uczelni artystycznej widzi swoją przyszłość w reklamie, a marki coraz chętniej doceniają odważne i twórcze pomysły. Najciekawsze z nich mogliśmy zobaczyć na wystawie Must See w Centrum Kreatywności w Warszawie.

Wydarzenie przyciągnęło nie tylko osoby na co dzień pracujące w marketingu i reklamie, ale też pasjonatów dizajnu, mody, ilustracji i fotografii. Na wystawie zobaczyliśmy prace 101 wyróżniających się talentów, laureatów przeglądu portfolio See&Say 2017, na który to przegląd zgłosiło się ponad 600 osób. Była to dla nich niepowtarzalna możliwość, by 50 ekspertów – wydawców, specjalistów z agencji eventowych czy fotograficznych – obejrzało ich prace, służyło radą i wsparciem, zasugerowało najlepsze kierunki rozwoju.
Gościliśmy na wernisażu Must See i wybraliśmy dla Was kilku twórców, których naszym zdaniem warto obserwować w najbliższym czasie. Poniżej przedstawiamy ich prace.
Magdalena Marchocka, Rozalia Ogonowska – Palmiarnia Poznańska

Żywe, mocne kolory, ciepła paleta barw i zdecydowany wzór – tak wygląda projekt identyfikacji wizualnej dla Palmiarni Poznańskiej. Magdalena postawiła na zapraszające, rodzinne ilustracje. Całość koncepcji jest bardzo spójna: oprócz logotypu i piktogramów autorstwa Rozalii, które mają ułatwić poruszanie się po Palmiarni zwiedzającym, Magda zaprojektowała ilustracje do książeczki dla dzieci pod tytułem Ogród Biczogona. To historia o dzielnej jaszczurce, która wybiera się w podróż po Palmiarni, aby stworzyć swój własny ogród. W książeczce znajduje się strona, gdzie w czerpanym papierze są zatopione nasiona kwiatów – można ją wyrwać i włożyć do ziemi, by podobnie jak bohater opowiadania – stworzyć swój ogródek.
Obecność Magdaleny na Must See cieszy tym bardziej, że nie jest to nasz pierwszy kontakt – w zeszłym roku karta zaprojektowana przez nią znalazła się w finale naszego konkursu Ilurodziny!
Marta Baranowska – Ułóż sobie miasto

Koncepcja, by patrzeć na miasta nie tylko jako na twory urbanistyczne, ale też kształty na mapie, tworzce poprzez siatkę ulic, rzek i mostów swoistą grafikę, nie jest nowa. Widzieliśmy już artystycznie przerobione mapy miast na plakatach czy koszulkach. Marta Baranowska podeszła do miejskiego tematu w sposób nieco bardziej angażujący. Tak powstały unikalne puzzle miejskie, pozwalające ułożyć sobie miasto – dzielnica po dzielnicy. Każdy element odpowiada kształtem konturom gminy czy osiedla. Puzzle były pomyślane jako projekt artystyczny, ale szybko okazało się, że mogą pomóc odkryć i oswoić najbliższą przestrzeń. Dziś można ułożyć sobie między innymi Warszawę, Lublin, Białystok, Katowice, Łódz, Szczecin, Kraków czy Poznań.
Beata Śliwińska – Collage

Kolaż jest jednym z trendów, który zaznaczył się w 2017 roku i mamy wrażenie, że zostanie z nami na dłużej. Beata Śliwińska ma na swoim koncie między innymi plakaty dla warszawskiego klubu Niebo, trasy koncertowej Taco Hemingwaya czy Adidas Polska. Przemyca w nich swój kolażowy styl pracy. Choć większość kolaży powstaje w komputerze, Beacie zdarza się sięgnąć po tradycyjne narzędzia. Jak mówi sama o sobie: „staram się zwracać uwagę przy projektowaniu na bezkompromisowość form i kształtów, zabawy dekonstrukcją i łączenie znaczeń, estetykę kontrastów. Praca na warstwach i fakturach różnych obrazów to styl, który reprezentuję.”
Inne prace, które zwróciły naszą uwagę:



Jaki obraz polskiej branży kreatywnej rysuje się po tej wystawie? Eksperci oceniają, że branża przyciąga coraz więcej utalentowanych ludzi, średni poziom podnosi się z roku na rok. Nie jest łatwo wyróżnić się na tym coraz lepszym tle, mimo, że wielu twórców sięga po eksperymenty w kontakcie z odbiorcami. Jedno jest pewne – Must See to miejsce, gdzie skupiają się trendy, które za kilka lat mogą wypłynąć na rynku reklamowym w Polsce.