Całkiem niedawno informowaliśmy o laureatach konkursu Posterheroes 2019, który odbył się pod hasłem A Poster for Integration. Dzisiaj zapowiadamy jego kolejną edycję – Posterheroes 2020, która skupi się wokół idei Human at Work. Zobaczcie, z jakim wyzwaniem wkrótce zmierzą się artyści.

Idea konkursu
O ważnej idei integrowania społeczeństw wyznających często różne wartości, przyświecającej konkursowi Posterheroes, pisaliśmy jeszcze w styczniu bieżącego roku. We wpisie informowaliśmy Was także o tym, że konkurs istnieje już 10 lat, a jego narodziny zawdzięcza się współpracy włoskiej organizacji non-profit PLUG z marką Favini. W tekście znalazły się także cyfry, które doskonale odzwierciedlały skalę zainteresowania Posterheroes.
Dla przypomnienia – na poprzednią edycję z całego świata spłynęło ponad 2000 plakatów, a w ciągu 10 lat zebrało się ich prawie 9000. Jesteśmy ciekawi, jak wyglądać będą liczby w najnowszej edycji, która tym razem skupi się wokół problemu pracy.
Posterheroes 2020 – Humans at Work
Na co powinni zwrócić uwagę artyści biorący udział w Posterheroes 2020? Jak czytamy w briefie na oficjalnej stronie wydarzenia:
We współczesnym społeczeństwie praca stanowi nie tylko główny sposób utrzymania, ale także element gwarantujący bezpieczeństwo, odpowiadający na potrzeby przynależności i samorealizacji oraz określający relacje między sobą a innymi.
Jednak świat pracy w ostatnich dziesięcioleciach przeszedł bardzo szybki proces transformacji […]. Od kilka lat Międzynarodowa Organizacja Pracy wprowadza koncepcję „godnej pracy”, promując pozytywny scenariusz, w którym zatrudnienie odbywa się w warunkach wolności, równości, bezpieczeństwa i godności ludzkiej dla mężczyzn i kobiet, z poszanowaniem dla samego siebie […].
Jak piszą dalej inicjatorzy konkursu, Posterheroes, poprzez rozpowszechnienie tematu, ma za zadanie wesprzeć międzynarodową Organizację Pracy w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju. Dlatego też uczestnikom konkursu stawia się pytania Co należy zrobić, aby włączyć się w walkę z dyskryminacją i nadużyciami w miejscach pracy? lub Jak zwiększyć rolę czynnika ludzkiego w relacjach człowiek-maszyna oraz Jak wykorzystać wirtualne interfejsy do wzmocnienia więzi społecznych i zawodowych? Odpowiedzi na powyższe zagadnienia już niedługo znajdą swe odbicie w kreatywnych grafikach twórców z całego świata.
Zasady konkursu
Artyści, graficy i projektanci swoje prace zgłaszać mogą do 13 marca 2020 roku. Wystarczy, że załadują je na stronie https://www.posterheroes.org/upload/. Przypominamy również, że plakaty muszą mieć wymiary 70×100 cm. Spośród nadesłanych prac jury wytypuje 40 zwycięskich projektów, a autor jednego z nich otrzyma nagrodę pieniężną w postaci 2500 Euro. Ponadto plakaty laureatów zaprezentowane zostaną na wielu włoskich wystawach, w tym na Dniach Grafiki w Turynie i stworzą także wyjątkowy kalendarz wydrukowany na ekologicznych papierach Favini.

Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie Posterheroes 2020 i śledzenia najciekawszych wydarzeń kreatywnych, o których informujemy zarówno na naszym profilu na Facebooku, jak i blogu.
Autor: Magdalena Kopeć