Drodzy czytelnicy, czy zwracacie uwagę na to, jak zapakowany jest produkt, który otrzymujecie? Czy aspekt wizualny jest dla Was tak samo ważny, jak i materiał, z którego opakowanie zostało stworzone? Jeśli dwa razy odpowiedzieliście TAK, to z pewnością spodoba się Wam niedawno zainicjowany przez nas projekt „Opakowania Premium”.
Ekologia a opakowania
Według badań (SW Research, On Board Think Kong z 2019 r.) ponad 46% Polaków zastanawia się, co zrobi z opakowaniem po zakupionym produkcie, natomiast ponad 50% z nich wybiera wyłącznie opakowania, które można później poddać recyklingowi. To liczby, które pokazują, jak rośnie nasza świadomość i troska o ekologię. Jeśli weźmiemy pod uwagę wzrost sprzedaży w internecie, te liczby tym bardziej zyskują na znaczeniu. Ale jak tworzyć ekologiczne opakowania i zachować ich walory estetyczne? To pytanie, które zadajemy sobie wszyscy.
Projekt „Opakowania Premium” – odrobina kontekstu
Na szczęście są takie drukarnie w Polsce, które troską o ekologię i nieszablonowym podejściem do realizacji zwróciły naszą uwagę. Nie minęło zbyt wiele czasu, gdy postanowiliśmy wysłać im wiadomości. Brzmiały one mniej więcej tak: my mamy papiery, Wy macie drukarnie – połączmy swoje siły. Na zachętę przekazaliśmy im ekologiczne papiery i kartony pochodzące z naszych wzorników. Były to między innymi:
- wyprodukowany z odpadów spożywczych CRUSH,
- papier z recyklingu zawierający suszoną trawę SH Recycling Grass
- niemalże pachnący kawą i wyglądający jak lastryko Coffee Paper
- wysłaliśmy także charakterystyczny REMAKE, który powstaje z odpadów po produkcji galanterii skórzanej
- przepiękny Wibalin Recycled – papier w 100% z recyclingu w modnych, pastelowych kolorach.
Jaki był cel projektu Opakowania Premium?
Było ich kilka. Między innymi pokazanie drukarni wyspecjalizowanych w nietypowych projektach, które mają wiedzę, sprzęt i doświadczenie, aby z papierów kreatywnych i kartonów tworzyć cuda, jakich nie spotyka się na co dzień. Te wyjątkowe realizacje dostarczymy do agencji branżowych i działów marketingu klientów końcowych.
Poza tym naszym nadrzędnym celem było uzmysłowienie, że w związku z rosnącym udziałem sprzedaży internetowej, a tym samym wzrostem liczby wysyłanych opakowań, troska o ekologię jest nam potrzebna jak jeszcze nigdy dotąd. Stąd rozesłane po całej Polsce papiery produkowane są z włókien z recyklingu, z odpadów (resztek żywności, wełny, bawełny, pozostałości galanteryjnych) czy z roślin (suszonej trawy), a sam proces produkcji spełnia restrykcyjne wymogi ochrony środowiska i często opiera się na wykorzystaniu energii odnawialnej.
Efekty projektu „Opakowania Premium”
Pierwsze efekty zaczęły powoli pojawiać się na naszym fanpage’u oraz Instagramie. Referencje trafiają także do pierwszych klientów z branży kosmetycznej, spożywczej, modowej oraz do agencji i projektantów specjalizujących się w opakowaniach. Stanowią inspirację i wzór do wykonania podobnych realizacji.
Mamy nadzieję, że ten projekt dołoży i naszą cegiełkę do zmniejszenia zużycia szkodliwych materiałów opakowaniowych we współczesnym świecie, zachowując przy tym bezpieczeństwo produktów, wyjątkowy dizajn oraz doświadczenie użytkownika. Przecież warto rozpocząć zmianę świata od samego siebie! 🙂